chip & PIN

Chip & Pin
Daha güvenli ve hızlı alışveriş için şifre (PIN) almadığınız kartınız kalmasın!

Chip & Pin

Kartınızın şifresini Garanti İnternet Şubesi'nden veya 444 0 333 Alo Garanti’yi aradığınızda “Kart şifresi almak istiyorum” diyerek oluşturabilirsiniz. Şifreniz, yapacağınız ilk alışveriş veya Paramatik işleminde kartınıza yüklenecektir. Bir sonraki işleminizde ise artık şifreniz size sorulacaktır.

Chip & Pin
Chip & Pin
Kartınızı yurt dışında şifrenizle kullanmaya devam edebilirsiniz. Ziyaret ettiğiniz ülkelerde chip&PIN sistemine
geçildiyse ülkemizde kullandığınız gibi mevcut şifreniz ile kartınızı kullanmaya devam edersiniz.
Bu sisteme geçmeyen ülkelerde ise sizden eskiden olduğu gibi imzanız istenecektir.

Chip & Pin
1-Ödeme yapacağınız zaman, satış görevlisi Chip'li kartınızı okuyucuya yerleştirecektir.
2-Kart okuyucu sizden şifre giriş cihazına şifrenizi (PIN) girmenizi isteyecektir.
3-Alışveriş tutarınızı kontrol ettikten sonra 4 rakamdan oluşan şifrenizi (PIN) girin,
ödemenizi onaylamak için "Giriş" / "Enter" tuşuna basın.
4-Eğer şifrenizi (PIN) girerken hata yaparsanız, "Temizle" / "Clear" tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) tekrar girin.
5-Ekran, sizi ödeme işlemini gerçekleştirdiğinize dair bilgilendirecektir. Ödeme onayından sonra, kart okuyucu size slip verecektir.
6-Mağaza chip&PIN sistemine geçmediyse imza atarak ödeme yapabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

  • Şifre (PIN), sizin alışverişteki kimlik numaranız. 4 rakamdan oluşan bu şifre (PIN) sayesinde kartınızın gerçek sahibi olduğunuzu ispatlıyorsunuz. Ödemenizi şifrenizi (PIN) tuşlayarak onaylıyorsunuz.
  • Alışverişlerde kullanacağınız şifre (PIN), Paramatik'lerden işlem yaparken kullandığınız şifre ile aynıdır.
  • Kredi kartınızın üzerinde bulunan ve kişişel bilgilerinizi manyetik şeritten daha da güvenli taşıyan bir ortamdır. Kart sahteciliğini ve dolandırıcılığını neredeyse imkansız hale getirir.
  • Kredi kartınızla yaptığınız işlemlerin güvenli olması için 2 ana unsur mevcuttur: Birincisi kartın gerçek olması, ikincisi kartı kullanan kişinin kartın gerçek sahibi olması.
  • Chip ilk şartı, şifre (PIN) ise ikincisini sağlar. Yani Chip sahte kart basımını, şifre (PIN) de kayıp ve çalıntı kart kullanımını önler.
  • Aşağıdaki kanallardan asıl ve ek kartlarınız için
    hemen şifre oluşturabilirsiniz:
  • 444 0 333 Alo Garanti'yi arayıp "kart şifresi almak istiyorum" diyerek,
    İnternet Şubesi "Kart İşlemleri" / "Şifre İşlemleri" adımından
    SMS yoluyla: SIFRE yazıp, kartın son 6 hanesi, anne kızlık soyadının
    ilk 2 harfi, kartınızın arkasındaki güvenlik kodunun ilk 2 hanesini
    aralarında boşluk bırakıp 3340'a göndererek şifrenizi (PIN) belirleyebilirsiniz.
  • Eğer şifrenizi unutursanız veya bilmiyorsanız
    444 0 333 Alo Garanti'den veya İnternet Şubesi'nden
    yeni şifre belirleyebilir, birden fazla kartınız var ve bunlardan
    bir kısmı için şifrenizi biliyorsanız Alo Garanti ve İnternet Şubesi'nden
    "Şifre Eşitleme" adımından mevcut şifrenizi diğer kartlarınız içinde de tanımlayabilirsiniz.
  • 444 0 333 Alo Garanti'den "kart şifresi almak istiyorum" diyerek,
    veya İnternet Şubesi'nden ek kartlarınız
    için hemen şifre oluşturabilirsiniz.
  • Dilerseniz Alo Garanti ve İnternet Şubesi'nden "Şifre Eşitleme"
    adımından mevcut kart şifrenizi ek kartınız
    için de tanımlayabilirsiniz.
  • Mevcut şifrenizi kullanabileceğiniz gibi şifrenizi 444 0 333 Alo Garanti'den "kart şifresi almak istiyorum" diyerek, İnternet Şubesi veya Garanti Paramatik'lerden değiştirebilirsiniz.
  • Alışveriş sırasında şifrenizi yanlış girerseniz, "Temizle" / "Clear"
    tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) tekrar girin.
  • Şifrenizi (PIN), sizin için hatırlaması kolay, diğer insanlar için tahmin edilmesi zor rakamlardan seçiniz. Şifrenizin (PIN) telefon numaranızın bir kısmı, doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir olmamasına dikkat ediniz.
  • 9876 ya da 1234 veya 9999 bilindik sayı dizileri olmamasına
    özen gösteriniz.
  • Rastgele seçilmiş rakam kombinasyonları, kart suçluları için
    tahmin edilmesi en zor, dolayısıyla
    en iyi şifre (PIN) seçenekleridir.
  • Şifrenizi (PIN) kimseye söylemeyin.
  • Şifrenizi (PIN) kartınızın üstüne yazmayın.
  • Şifrenizi (PIN) girerken eliniz ve vücudunuzla gizleyin.
  • Şifrenizi 3 kez üst üste (farklı mağazalarda da olsa)
    yanlış girdiğinizde şifreniz geçici olarak bloke
    olacaktır. Bu durumda 444 0 333 Alo Garanti'den "kart şifresi almak istiyorum" diyerek tekrar şifre almanız gerekmektedir.
    İmzanızı kullanarak kartınızla alışveriş yapmaya
    devam edebilirsiniz.
  • Eğer alışveriş yaptığınız mağaza henüz chip&PIN
    teknolojisine geçmediyse, eskiden olduğu gibi
    işleminizi imzanızla onaylamanız istenecek.